AURIFERE
PORTAIL DOCUMENTAIRE DE L'INSTITUT SENEGALAIS DE RECHERCHES AGRICOLES
Elaboré par
L’Unité d’Information et de Valorisation des Résultats de la Recherche (UNIVAL)
'Un Accès Unique aux Ressources d’Information
et aux Fonds documentaires pour une Recherche d’Excellence
'
A partir de cette page vous pouvez :
Détail de la série
Série Journal of plant nutrition
Documents disponibles dans cette série
Exemplaires
Disponibilité |
---|
CRO900002 | K020-FAL | Article scientifique | CERAAS/Thiès | Rayons | Exclu du prêt |
Documents numériques
Cliquer pour voir pdfURL | | |
Journal of plant nutrition, N°32. Physiological and biochemical responses of Acacia seyal (Del.) seedlings under salt stress [texte imprimé] / D Fall, Auteur ; D. Diouf, Auteur ; M. Neyra, Auteur ; Diouf O., Auteur ; N Diallo, Auteur . - 2009 . - pp - 1122-1136. Langues : Anglais ( eng) Catégories : | FORESTERIE
| Mots-clés : | Acacia seyal, biochemistry, germination, physiology, salt stress | Résumé : | In this study, the first experiment analyzed the effects of 0, 85, 171, 256, and 342 mM sodium chloride (NaCl) on the germination of Acacia seyal seeds. In the second in vitro experiment, the effects of inoculation with two rhizobial strains on growth, physiological, and biochemical responses of A. seyal seedlings was evaluated at four levels (0, 85, 171, and 256 mM) of NaCl. Results showed that at 342 mM NaCl, germination rate of A. seyal seeds declined by 56% from the control value, while any germination was recorded for Acacia bivenosa and Acacia sclerosperma seeds at the same salt level. Salt stress gradually decreased the growth, the soluble protein and the leaf-chlorophyll contents of A. seyal seedlings. However, rhizobial inoculation limits these adverse effects of salt on physiological and metabolic processes responses. A. seyal exhibited a moderate halophytic behavior; nodulation was enhanced by moderate salt stress. |
|
Exemplaires
Disponibilité |
---|
FT1900063 | FAL | Publication | CNRF | Rayons | Exclu du prêt |
Documents numériques
Cliquer pour voirURL | | |